2016/10/12

středa, října 12, 2016 | bez komentáře
štítky

Penny má tajemství. Pod přezdívkou Girl Online píše blog o svém každodenním životě - o klucích a kamarádkách, o trablech ve škole i doma, ale také o záchvatech paniky a úzkosti, kterými v poslední době trpí. Jen pod rouškou bezpečné anonymity si dovolí být svá - otevřená a odvážná. Když ji ovšem na školním divadelním představení potká ten ,,největší trapas", který díky internetu uvidí ,,celý svět", a situace začne být na všech frontách na pováženou, rodiče ji vezmou s sebou na pár dnů do vánočního New Yorku. A tam Penny dostane ten nejkrásnější dárek: poprvé v životě se doopravdy zamiluje. Potká totiž Noaha, Kluka z Brooklynu, zosobnění všech dívčích snů, kterému se prostě nedá odolat. A jak jinak (je přece blogerka!), o své pocity se upřímně podělí se všemi čtenářkami svého anonymního blogu. Jenomže Noah má taky svoje tajemství. A kvůli němu její anonymita na webu jednoho dne praskne jako mýdlová bublina - a v ohrožení se neocitne jenom ona, ale i její vztahy k nejbližším přátelům. 

 

Série: Girl Online
Žánr: Dívčí román
Rok vydání: 2015, org. 2014
Počet stran: 352
Nakladatelství: Jota
Překlad: Vanda Ohnisková


,,Girl Online, co jde offline xxx"

Zoe Sugg je čtyřiadvacetiletá youtuberka z Brightonu - odkud také pochází naše hrdinka Penny. Její kanál Zoella s videy zabývajícími se módou, líčením a pečením odebírá a pravidelně sleduje přes jedenáct milionů lidí z celého světa - je tak nejpopulárnější dívkou na YouTube. Musím se však přiznat, že já jsem její tvorbu přestala sledovat zhruba před půl rokem. Zkrátka jsem zjistila, že mi její videa nic nedávají. Tím je však nechci jakkoli urážet či hanit, zajímavá rozhodně jsou. Jen to není zkrátka můj šálek čaje. 
Nemyslím si však, že je tato kniha známá jen díky autorce, jejíž jméno slyšel snad každý, co se pohybuje v YouTube komunitě. Ano, podíl to na tom jistě , ale knížka je navíc i originální, tudíž se až díkyněkteří lidé dozvěděli o Zoelle. 
Girl Online se stala hned po vydání celosvětovým bestsellerem. Rozhodla jsem se tedy, že jí dám šanci.
Prakticky celý děj je shrnut v oficiální anotaci↑, takže se k němu víc rozepisovat nebudu. 
Líbil se mi nápad - teenagerka, která se se svými problémy svěřuje čtenářkám na blogu. Na žádnou podobnou knížku jsem doteď nenarazila (Girl Online jsem četla loni v létě). 
Rodiče Penny dostanou zakázku v Americe. A ruku na srdce, kdo by to odmítl? Berou s sebou i Penny s jejím nejlepším kamarádem Elliotem, který je gay. Není divu, že jsem si ho od začátku zamilovala. Penny je příklad typické puberťačky, která se snaží si to v hlavě urovnat. Noah, Kluk z Brooklynu, je naopak neskutečně sladký a vtipný. Takový, kterého chtějí všechna děvčata. Skrývá však obrovské tajemství, stejně jako Penny. 
Kniha je psána svižným tempem, sama jsem ji zhltla za pár hodin. A to, že v knize sněží a na mě praží horké letní slunce, nic nezměnilo. Tedy ano - na Vánoce a zimu jsem se těšila mnohem víc. 
Obvykle podobné knížky a celkově dívčí literaturu nečtu. Dle mého názoru bych se ale neměla držet jen u fantasy, které tak moc zbožňuji, ale zkoušet i jiné žánry. Nepatřím - alespoň myslím - k těm holkám, které řeší jen kluky a to, jak se zítra namalují a oblečou, tudíž mi myšlení Penny bylo místy trochu cizí. I přes to je však kniha opravdu roztomilá, miloučká a neurazí. 





Email This Share to Facebook Share on Google Plus Share to Twitter Pin This

0 komentářů:

Okomentovat

Užívejte dne. Mám vás ráda! ❤