2016/09/30

pátek, září 30, 2016 | 12komentářů
štítky

Svět Mare Barrowové je rozdělen krví. Žijí v něm lidé s rudou krví a lidé s krví stříbrnou. Rodina Mare patří mezi Rudé, prosté a chudobou sužované občany, kterým je předurčeno sloužit Stříbrným, špičkovým válečníkům s božskými schopnostmi. Mare drobnými krádežemi pomáhá své rodině přežívat, ale když její nejlepšího kamaráda povolají do armády, vsadí všechno na jednu kartu, aby pro něj získala svobodu. Ovšem shodou neuvěřitelných okolností se sama ocitne v královském paláci mezi těmi, které z duše nenávidí. A rychle odhalí, že navzdory barvě své krve dostala do vínku také jednu vražednou schopnost. Takovou, která může ohrozit a svrhnout vládu Stříbrných. Aby to Stříbrní zakryli, je nucena hrát roli dávno ztracené a znovu nalezené Stříbrné princezny, která je zaslíbena jednomu z králových synů. Mare tak pomalu splyne se Stříbrným světem, což hodlá využít k spolupráci s Šarlatovou hlídkou, s vůdci Rudé revoluce. Brzo však pochopí, že se sílou a mocí je nebezpečné si zahrávat. Všanc totiž dává víc než jen své odhodlané srdce.


Série: Rudá královna 
Originální název: Red Queen
Žánr: Sci-fi, fantasy
Rok vydání: 2015, org. 2015
Počet stran: 360
Nakladatelství: CooBoo
Překlad: Alžběta Kalinová


,,Povstaneme, Rudí jako úsvit."

Ze začátku jsem měla problém zvyknout si na prostředí. Krajina mi lehce připomínala středověk, ale najednou se objevila zmínka o elektřině. Došla jsem k závěru, že se pravděpodobně bude jednat o sci-fi. Budoucnost řekněme za dvě stě let. I když moc dobře nechápu, kde by lidé přišli ke stříbrné krvi. Asi nějaké mutace, nebo nevím. 
Kniha je psána z pohledu hlavní hrdinky Mare. Možná bych ocenila možnost úhlu pohledu i ostatních postav - třeba princů Mavena a Cala, kteří jsou jeden záhadnější a proradnější než druhý. Kterému věřit?
Mare je jedna z typických young adult hrdinek, které jsou ochotné obětovat život za záchranu země a svých blízkých. Kromě svých neobvyklých schopností nijak zajímavá, řekla bych. 
Naopak mne zaujali oba princové. Stejně jako Mare jsem nevěděla, kterému kdy důvěřovat. A věřte nebo ne - jeden z nich vás opravdu zklame a budete mít chuť ho shodit do propasti
Kniha má typický a oblíbený námět s povstáním. Události a politika Šarlatové hlídky, povstalecké skupiny Rudých, mě však zajímaly a bavily mě. 
Ocenila bych mapu. Na internetu lze nějaké znázornění Norty najít, ale v samotné papírové verzi není. 
Kdybych to měla shrnout, knížka se mi líbila. Měla sice typický young adult ráz - povstalci, zvláštní schopnosti hlavní hrdinky, válka, dva princové a lehký milostný trojúhelník - ale četla se opravdu dobře. Autorka má potenciál k psaní, jen neumí pořádně využít svou fantazii. Kdyby toto dílo bylo jen krapet originálnější, řadila bych ho k nejlepším sci-fi pro mládež. 






Email This Share to Facebook Share on Google Plus Share to Twitter Pin This

12 komentářů:

  1. První díl se mi líbil, ale ten druhý byl pro mě zklamáním. Autorka z Mare udělala skoro až antihrdinku :( Jsem zvědavá, co na něj řekneš ty.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se na něj chystám až po Vánocích, dřív se k němu bohužel nedostanu. :/

      Vymazat
  2. zní to zajímavě, ale přesně jak píšeš v tý poslední větě, young adult klasika :DD hlavně ty milostný trojuhelníky, ty já moc nemusím :DD

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám většinou ráda oba dva kluky, takže je to pak těžký, protože je mi ve finále líto toho druhýho, na kterýho se nedostane. :D

      Vymazat
  3. Mapa by mela byt povinnosti kazde takove knihy. Kniha neni zrovna nejvic originalni, vyuziva temat, ktera jsem cetla uz mnohokrat, presto je zajimava a nemuzu rict, ze by nebavila. A je pravda, ze takove mixy fantasy, kde se zminuji veci z nasi doby, takze s prvky scifi, zacina byt cim dal vic...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čteš mi myšlenky.. já mám nejraději čistokrevné fantasy, young adult nepohrdnu, ale toto je na mě místy trochu moc.. :D

      Vymazat
  4. Tuhle knížku už jsem dávno četla a je to jedna z těch "nenormálních (nwm jak dát fantasy i sci-fi do jednoho)" oddechovek, kdy to má člověk hned přečtený a je to prostě jednoduchý čtení :D
    ukecanabella.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  5. Skvělá recenze :) Knihu jsem ještě nečetla, ale chci to co nejdříve napravit :) Podle anotace mě hodně láká :)

    OdpovědětVymazat
  6. Musím říct, že mě tvoje kniha zaujala, mám rád tyhle témata a žánry, ale bohužel čas je nyní mým nepřítelem :(

    OdpovědětVymazat

Užívejte dne. Mám vás ráda! ❤