2016/08/05

pátek, srpna 05, 2016 | 26komentářů
štítky

V temných a špinavých solných dolech Endovieru si doživotní trest odpykává osmnáctiletá dívka. Celaena byla od dětství trénovaná k jednomu jedinému úkolu - stát se tím nejlepším zabijákem na světě, rychlým, tichým, neodhalitelným a všehoschopným. Ale udělala chybu. Nechala se chytit. Korunní princ jí nabídne poslední šanci: Svobodu výměnou za velkou oběť. Musí ho reprezentovat v turnaji, kde se proti sobě postaví 24 šampionů, těch nejlepších vrahů a zlodějů z celé země. Bude to boj na život a na smrt. Pokud zvítězí, bude volná. Ovšem její soupeři umírají nejen při soubojích, ale i za tajemných okolností - Celaena teď o svůj život bojuje nejen s nimi, ale i s něčím tajemným a děsivým, co se skrývá v pozadí. 


Série: Skleněný trůn
Originální název: Throne of Glass
Žánr: Fantasy
Rok vydání: 2015, 1.vydání originálu 2012
Počet stran: 392
Nakladatelství: CooBoo


Deset let trvalo, než se tato kniha dostala do knihkupectví. A to čekání se vyplatilo. Tato kniha určila nový směr fantasy.

,,Srdce z ledu. Vůle z oceli. Nelítostný boj začíná."

V hlavní roli tu máme chladnokrevnou vražedkyni Celaenu Sardothien, jejíž jméno pořád nejsem schopna vyslovit. Tato dívka přišla o všechno - o lásku, o rodinu, o domov. Kvůli králi. Králi, který Eriley vládne tvrdou rukou. Nemyslete si však nic zlého - Celaena má srdce na správném místě
Dorian Havilliard, korunní princ a dědic skleněného trůnu, má svého otce plné zuby. 
Král se jednoho dne rozhodne uspořádat turnaj, z kterého vzejde nový bojovník, který bude zabíjet ve jménu krále a říše. Dorian má za úkol vybrat si svého favorita. Do oka mu padne Celaena.. 
Během turnaje však lidé umírají. Bývávají nalezeni rozkuchaní, s orgány všude kolem těla. Nebo i bez nich. Takovým způsobem nemůže zabíjet člověk. Leda tak zvíře..? A co znamenají všude se opakující symboly? Celaena je brzy vtažena do temného světa plného starodávných kouzel, mrtvých královen a úkladných vražd..


,,Najdi zlo skryté uvnitř hradu.."

Tato kniha je prostě skvost. Od první do poslední kapitoly neubývá napětí. Není mi známo, jak autorka dokázala napsat něco takového. Při pasážích, kdy Celaena procházela starými chodbami, jsem cítila studený zatuchlý vzduch na zátylku. A jsem také zvědavá, jak se vyvine vztah Celaeny a Chaola Westfalla, kapitána stráží. Čtivé, lehce morbidní, napínavé. Těmito slovy bych shrnula tuto knihu. Jedna z mých nejoblíbenějších




Email This Share to Facebook Share on Google Plus Share to Twitter Pin This

26 komentářů:

  1. Každý další díl je lepší a lepší ... nejvíce mě štve, že musím čekat, jak to dopadne!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám teda jedničku radši než dvojku, ale trojka.. to je dokonalost.
      Já doufám, že vydržím do října do vydání dalšího dílu. :D

      Vymazat
  2. Super recenze. Kniha se mi hodně líbila, ale zároveň mě v ní spousta věcí zklamala. Souhlasím s Týnou, že je díl od dílu lepší. Autorka se neskutečně zlepšuje. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky! :)
      Já se moc těším na Dvůr trnů a růží, vypadá fakt dobře. :D

      Vymazat
  3. Jednotka bola skvelá, no dvojka... Tak tá bola úžasná, perfektná, neprekonateľná... To ani slovami nejde opísať :D! Keď som dočítala druhý diel, tak som myslela, že sa rozplačem z toho, že nemám po ruke ďalší a že musím toľko čakať. Pár dní dozadu však už trojka vyšla a tak sa neviem dočkať, kedy si ju prečítam :3.

    OdpovědětVymazat
  4. Já jsem se do téhle série zamilovala od prvního okamžiku. Knížka je to prostě skvělá a co je mi ještě větší záhadou není to, jak se jí podařila napsat, ale jak se jí podařila napsat, když byla tak mladá (prvotinu napsala údajně už v patnácti!).
    Každý další díl je lepší než ten předchozí a co se týče vztah Celeany a Chaola, určitě se máš na co těšit :)

    Lory Humble

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já už mám všechny díly přečtené, tento díl jsem četla loni na podzim. :)

      Vymazat
  5. tohle si chci úplně mega přečíst!! :D někdy před rokem mě to zaujalo v luxoru podle obálky, ale říkala jsem si: to zas bude nějakej shit a oni to všichni chválí :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem na ni narazila v katalogu knížek, co nám chodí do školy, a neváhala jsem - takže jsem byla jedna z prvních, kdo ji četl. Jo, a taky tam byl doporučený věk 14+, a mně bylo 13. Rebel. :DD

      Vymazat
  6. Pekna recenze, tahle serie je dil od dilu lepsi. Je videt, ze se autorka zlepsuje. Ja se teprve chystam na Dedicku ohne, tak jsem zvedava. ;-)
    www.fantasyalatriel.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  7. Wau, ešte som o tejto knihe nepočula! Vyzerá super:)
    My blog: THE COLORFUL THOUGHTS

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsi jedna z mála - tato kniha je hodně známá. :D

      Vymazat
  8. Mě první díl přišel slabší. Takže jsem zvědavá, co řekneš o těch dalších. To budou ódy určitě :-D

    OdpovědětVymazat
  9. Skvělá recenze! :)
    Sérii mám na čtečce, ale dám přednost asi nově vydanému Dvoru trnů a růží :)

    OdpovědětVymazat
  10. Já jsem o této knížce taky ještě neslyšela, podobný žánr není nic pro mě :) Ale co si tak pročítám i komentáře, tak spoustě lidí se tahle série líbí :)


    GIVEAWAYAnother Dominika

    OdpovědětVymazat
  11. Design knihy musím povedať naozaj zaujal :) Aj keď neviem či je to práve žáner, ktorý by som čítavala

    www.frenchstyle.blog.cz

    OdpovědětVymazat
  12. Skleněný trůn je opravdu skvělá kniha! Já ji četla pouze jako eknihu, a tak doufám, že si ji jednou koupím i jako knihu, abych viděla tu mapu Erilea konečně pořádně :D
    DENYII

    OdpovědětVymazat
  13. Taky mám tuhle knížku v plánu, (skoro) všichni si jí vychvalují tak mě to zajímá :D

    http://fandom-of-fairy.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat

Užívejte dne. Mám vás ráda! ❤